Organisering av funksjonsområdet og delegering
Personalforvaltning / Human resources (HR) for ansatte i kommunen:
- Personalsaker,
- rekruttering og tilsetting,
- Helse, miljø og sikkerhet (HMS),
- håndtering av konflikter og varsling,
- kompetanseutvikling og opplæring,
- administrasjonsutvalget
Personalforvaltning for folkevalgte består av:
- satser for godtgjøring.
- Pensjonsordninger.
- Avtaler med folkevalgte.
- Forhold som får betydning for folkevalgtes pensjonsrettigheter.
- Fritak eller suspensjon fra verv.
Personalforvaltning / HR
Personalsaker og -dokumenter arkiveres i Acos web sak. Det overordnede ansvaret for personalforvaltning ligger i sentraladministrasjonen ved kommunedirektør, kommunalsjef organisasjon og samfunn og HR-leder. I tillegg har den enkelte virksomhetsleder ansvar for personalforvaltning innenfor sine virksomheter.
Folkevalgte
Dokumenter arkives i Acos web sak. Formannskapssekretær har ansvaret.
Laster...